باسکول بتنی یا بتن آرمه پیش ساخته دیجیتالی چیست؟

آیا می دانید در صنعت باسکول های جاده ای، باسکول بتنی پیش ساخته یا بتن آرمه از انواع جدید تولید این دستگاه ها هستند؟ می دانید که ظرفیت های پر کاربرد این صنعت چیست؟
قبل از جواب به سوالات بالا، در ابتدای امر در نظر داشته که صنعت توزین جاده ایی را به اختصار برایتان شرح داده و سپس به اجمال به سوالات فوق جواب داده شود.

باسکول جاده ای چیست؟
این دستگاه ها به صورت تخصصی و حرفه ای در توزین محصولات و کالا های مختلف، کاربرد دارند.
بعلت استفاده و توزین در ظرفیت های بالا، امروزه از وسایل نقلیه جاده ایی مانند تریلر، کامیون، خاور، نیسان و وانت، علاوه بر استفاده برای حمل و نقل، برای وزن کشی کالاهای حامل این وسایل نیز بسیار استفاده می شود.
بدلیل اینکه وظیفه حمل کالای بار شده، بر عهده این وسایل نقلیه هست، به باسکول جاده ای معروف هستند.

باسکول دیجیتال چیست؟
باسکول های دیجیتالی، بدلیل استفاده از یک قطعه الکترونیکی برای سنجش وزن، به نام لودسل (Loadcell) از حالت قدیمی یا مکانیکی به وضعیت جدید یا دیجیتالی تبدیل شده اند.
قطعه حسگر وزن معمولاً از تکنیک بسیار دقیق و پیچیده استفاده و ساخته شده است. به دلیل فناوری بسیار بالا، در کشورهایی خاص ساخته و به بازار جهانی عرضه می شوند.
بیشتر لودسل ها، ساخت آلمان، چین و اسپانیا با مدل های مختلفی هستند.

انواع باسکول جاده ایی دیجیتالی:
با توجه به مطالب ارائه شده باسکول جاده ای و دیجیتال، امروزه باسکول های جاده ایی دیجیتالی نیز می باشند و انواع مختلف با ظرفیت های متفاوت و لودسل های ساخت کشورهای مختلف دارد.
به طور کل انواع باسکول جاده ای دیجیتال از لحاظ صفحات پلاتفرم، بتنی یا بتنی پیش ساخته (بتن آرمه)، نیمه بتن نیم فلز و تمام فلزی هستند.
باسکول های بتنی یا بتن آرمه، نوع جدید در ساخت تجهیزات توزین جاده ای هستند که به طور کل و تمام و کمال در کارخانه سازنده یا تولیدکننده ساخته و آماده می شوند و سپس به همراه بقیه تجهیزات مانند لودسل، نمایشگر یا نشان دهنده (Indicator)، چاپگر معمولاً از نوع Hp و اتصالات و شاسی و … به مقصد یا محل جانمایی ارسال می شوند.

انواع ظرفیت باسکول های جاده ای مثل بتن آرمه یا بتنی پیش ساخته:
ظرفیت باسکول های بتنی یا نیم بتنی یا تمام فلزی، از 8 تن نیسان کش شروع و به 60 تن تریلی کش که در ایران بیشترین کاربرد را دارد، ختم می شود.
برای صادرات باسکول های جاده ای دیجیتال، تناژ باسکول از 80، 100 تا 120 متغیر است.
اطلاعات داده شده در بخشهای مختلف سایت نیز مطرح شده است که شما مدیران عزیز و کاربران آگاه می توانید از آنها استفاده بفرمائید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

ترازو نیز مانند باسکول برای توزین اجسام مایع‌، جامد و گار بکار می رود. فقط بدلیل توزین اجسام سبک از گرم تا 50 و 60 کیلوگرم با کلمه ترازو نامبرده می شوند. البته مرز خاصی هم از لحاظ ظرفیتی نمی توان قائل شد. گامی به باسکولت صنعتی 100 کیلوگرمی‌، ترازو 100 کیلویی گفته می شود.

باسکول جاده ای بدلیل حمل اجسام سنگین و بزرگ‌، با وسایل نقلیه مانند وانت‌، نیسان‌، خاور‌، کامیون تک‌، کامیون جفت‌، تریلی و دامپ تراک معادن، با کلمه جاده بکار برده می شودند.
باسکول های جاده ای بسته به وسیله نقلیه که روی کفی باسکول قرار می گیرند نامگذار شده اند. مانند باسکول وانت کش‌‌، باسکول نیسانی‌، باسکول خاورکش‌، باسکول کامیون کش‌‌، باسکول تریلی کش و باسکول دامپ تراکش غول آسا.

باسکول های جاده ای گاهی بر اساس وزنی که تحمل می کنند و ظرفیت بار مواد بعلاوه وزن وسیله حمل و نقل کالا نامگذاری می شوند. مانند باسکول 8تنی‌، باسکول 10تن‌، باسکول 20تنی‌، باسکول 30تن کامیون تک‌، باسکول 40 یا 50تن کامیون جفت و باسکول 60تن تریلی کش.
بهتر است بدانید باسکول دامپ تراک از 60 تن تا 100 یا 120 و حتی تا 200 تن سفارشی ساخته می شود.

باسکول جاده ای گاهی بر اساس ابعاد پلتفرم مانند 4 متری‌، 5 متری‌، 6 متری‌، 8 متر و 16 متری و گاهی بر اساس جنس سازه پلتفورم مانند باسکول بتنی پیش ساخته‌، باسکول فلزی یا تمام فلز نیز نامگذاری می شود.

انواع باسکول و ترازو بعد از شناخت تفاوت ها و انواع تولید شده که در فوق اشاره شده است‌، مطرح می شود. به صورت خلاصه انواع ترازو و باسکول را نام می بریم و برای اطلاعات بیشتر می توانید روی آن کلیک و به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

باسکول و ترازو ⇓

باسکول های جاده ای ⇓

  • باسکول وانتی و نیسانی 8تن
  • باسکول نیسان کش 10 تن
  • باسکول خاور کش 20 تنی
  • باسکول تک کش 30 تن
  • باسکول کامیون کش 40 تنی
  • باسکول تریلی کش 50 تن یا باسکول تریلی کش 60 تنی
  • باسکول دامپ تراک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
Call Now Buttonتماس بگیرید