باسکول جاده ایی فلزی و لودسل چیست؟

بسیاری از کاربران می پرسند که باسکول جاده ایی مانند فلزی چه فرقی با باسکول صنعتی مانند باسکول 5 تنی دیجیتالی دارد؟ لودسل در باسکول های دیجیتال جاده ای و صنعتی چه کاربردی دارد و چیست؟
باسکول های جاده ایی دیجیتالی در بحث توزین وسایل نقلیه به همراه بار حمل شده، کاربرد داشته و در انواع مختلف از لحاظ جنس و ظرفیت تولید می شوند.
باسکول فلزی مثال ما، یعنی صفحه باسکول در هر ظرفیتی که هست، از جنس فلزی یا آهنی است.
باسکول فلزی از آهن سا خته شده که با ضخامت های مختلف، در ظرفیت های متفاوت است. مثلاً باسکول فلزی 60 تنی در مصارف سنگین حتماً باید 10 میل باشد ولی همین ضخامت در باسکول 8 تن فرق می کند.
در باسکول های جاده ایی مختلف، از 4 تا 8 لودسل استفاده میشود که لودسل ها بنا به ظرفیت باسکول متفاوت هست.
باسکول فلزی 60 تنی معمولاً 6 تا 8 عدد لودسل نیاز دارد.
باسکول های صنعتی در بحث وزن کشی اجسام به صورت کارتون یا میله و … کاربرد فراوان دارد که به صورت های مختلف تولید می شوند.
یکی از صورتهای تولید باسکول های دیجیتالی صنعتی باسکول 5 تنی است که معمولاً ابعاد بالای 120 تا 150 سانتی متر دارند و از 4 لودسل یا حسگر وزنی در ساخت آنها استفاده می شود.
حال بپردازیم به بحث لودسل و کاربرد آن در تولید و ساخت انواع باسکول های جاده ایی و صنعتی دیجیتالی، که سوال دوم در متن بالاست.
لودسل (load cell) یا حسگر وزنی در تولید باسکول های دیجیتالی نوین، قطعه الکترونیکی بسیار مهمی است که وسیله سنجش فشار یا نیروی وارده بر سطح (ترازو و باسکولت یا باسکول)، می باشد.
معمولاً لودسل ها آنالوگ هستند. نتیجه یا برآیند فشار یا نیروی گفته شده بر سطوح مختلف، به صورت رقم یا Digit در نمایشگر ها نشان داده می شوند که به همین دلیل به تکنولوژی جدید توزین کالاها، لقب دیجیتالی داده می شود.
برای تهیه انواع وزنه، لودسل، نمایشگر، پرینتر و ترازو یا باسکول می توانید با مشاوران سایت صحبت کرده و سپس اقدام به انتخاب کالای مورد نظرتان بفرمایید.
مشاوره رایگان است و هیچ گونه هزینه ای برای شما در بر ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

ترازو نیز مانند باسکول برای توزین اجسام مایع‌، جامد و گار بکار می رود. فقط بدلیل توزین اجسام سبک از گرم تا 50 و 60 کیلوگرم با کلمه ترازو نامبرده می شوند. البته مرز خاصی هم از لحاظ ظرفیتی نمی توان قائل شد. گامی به باسکولت صنعتی 100 کیلوگرمی‌، ترازو 100 کیلویی گفته می شود.

باسکول جاده ای بدلیل حمل اجسام سنگین و بزرگ‌، با وسایل نقلیه مانند وانت‌، نیسان‌، خاور‌، کامیون تک‌، کامیون جفت‌، تریلی و دامپ تراک معادن، با کلمه جاده بکار برده می شودند.
باسکول های جاده ای بسته به وسیله نقلیه که روی کفی باسکول قرار می گیرند نامگذار شده اند. مانند باسکول وانت کش‌‌، باسکول نیسانی‌، باسکول خاورکش‌، باسکول کامیون کش‌‌، باسکول تریلی کش و باسکول دامپ تراکش غول آسا.

باسکول های جاده ای گاهی بر اساس وزنی که تحمل می کنند و ظرفیت بار مواد بعلاوه وزن وسیله حمل و نقل کالا نامگذاری می شوند. مانند باسکول 8تنی‌، باسکول 10تن‌، باسکول 20تنی‌، باسکول 30تن کامیون تک‌، باسکول 40 یا 50تن کامیون جفت و باسکول 60تن تریلی کش.
بهتر است بدانید باسکول دامپ تراک از 60 تن تا 100 یا 120 و حتی تا 200 تن سفارشی ساخته می شود.

باسکول جاده ای گاهی بر اساس ابعاد پلتفرم مانند 4 متری‌، 5 متری‌، 6 متری‌، 8 متر و 16 متری و گاهی بر اساس جنس سازه پلتفورم مانند باسکول بتنی پیش ساخته‌، باسکول فلزی یا تمام فلز نیز نامگذاری می شود.

انواع باسکول و ترازو بعد از شناخت تفاوت ها و انواع تولید شده که در فوق اشاره شده است‌، مطرح می شود. به صورت خلاصه انواع ترازو و باسکول را نام می بریم و برای اطلاعات بیشتر می توانید روی آن کلیک و به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

باسکول و ترازو ⇓

باسکول های جاده ای ⇓

  • باسکول وانتی و نیسانی 8تن
  • باسکول نیسان کش 10 تن
  • باسکول خاور کش 20 تنی
  • باسکول تک کش 30 تن
  • باسکول کامیون کش 40 تنی
  • باسکول تریلی کش 50 تن یا باسکول تریلی کش 60 تنی
  • باسکول دامپ تراک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
Call Now Buttonتماس بگیرید